fader1 fader2 fader3

Aktualności

Wsparcie dla małych i średnich firm - lista kancelarii prawnych i
podatkowych

Dodany: 31-03-2020

Lista kancelarii prawnych i podatkowych, które bezpłatnie będą pomagać w pisaniu wniosków do instytucji samorządowych o odraczanie/zawieszenie różnych danin.
więcej...

Szanowni Państwo,

W nawiązaniu do wczorajszej wiadomości, poniżej znajdziecie Szanowni Państwo,

W nawiązaniu do wczorajszej wiadomości, poniżej znajdziecie listę kancelarii prawnych i podatkowych, które bezpłatnie będą pomagać w pisaniu wniosków do instytucji samorządowych o odraczanie/zawieszenie różnych danin.

Oferta skierowana jest do małych i średnich firm.

Proszę pamiętać,  jeśli ktoś z Państwa będzie korzystać z tego typu wniosków, o tym fakcie Biura Izby. Przy niekorzystnych decyzjach wraz z Rzecznikiem Przedsiębiorców będziemy interweniować w Państwa sprawie.

Kancelaria Radców Prawnych Anna Czerniawska, Myślibór Ł. Biały s.c.
Białystok, 15-064 ul. Pałacowa 4/23
 tel 857320415 ratujbiznes@radca-bialy.pl

TL HUB Kancelaria Radców Prawnych i Doradców Podatkowych
Poznań, 61-626 ul. Szelągowska 24, parter
tel 618987300 biuro@tlhub.pl

Kancelaria Adwokata i Doradcy Podatkowego Aleksandra Medlarska
Gdynia, 81-359 ul. Zygmunta Augusta 11 lok. 101
tel 575663655 amedlarska@gmail.com

APM Poniatowska-Maj Kancelaria Prawna sp. k.
Gdańsk, 80-286 ul. Jaśkowa Dolina 81 p. 3.02
tel 587431230 kontakt@apmkancelaria.pl

Nowosielski i Partnerzy Adwokaci i Radcy Prawni
Gdańsk, 80-886 ul. Targ Drzewny 3/7
tel 602325953, 606985485 office@ng.gda.pl

Kancelaria Radców Prawnych
M. Rusiecki, M. Szymkiewicz, R. Kurek Sp.p.
Gdynia, 81-393 ul. Świętojańska 66/4
tel 787615913, 506691756 info@kancelaria.gdynia.pl

LAWBO Kancelaria Prawna Anna Jakubowska Radca Prawny
Gdynia, 81-525 al. Zwycięstwa 245/7
tel 501143595 kancelaria@lawbo.pl

Kancelaria Doradztwa Podatkowego Mariusz Korzeb
Warszawa, 02-639 ul. Karwińska 30
tel 500247296 korzeb@korzeb.eu

Ryszewski Szubierajski Kancelaria Radców Prawnych
Warszawa, 00-838 ul. Prosta 51
tel 531537273 kancelaria@i-rs.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat Sylwia Lisowska i Adwokat Agnieszka Blichta
Warszawa, 01-853 ul. Jarzębskiego 4/65
tel 501222455 sylwia.lisowska@adwokatura.pl

Mikołaj Maśliński Doradztwo Prawne
Biedrusko, 62-003 Ul. Powstańców Wlkp. 121/3
tel 662830462 mikolaj.maslinski@mmdp.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat Natalia Lamprycht-Janek
Poznań, 61-608 ul. BŁAŻEJA 10K
tel 607400567 n.lamprycht@gmail.com

Kancelaria prawno-podatkowa Agnieszka Piętak
Zielona Góra, 65-305 pl. Pocztowy 7/3
tel 798800405 kancelaria@pietak.pl

Kancelaria Adwokacka adwokat Krystian Górniak
Turek, 62-700  al. Piłsudskiego 8
Kalisz, 62-800 ul. Główny Rynek 15/18
tel 663760663/ 609199104 kancelaria@adwokat-gorniak.pl

Paweł Zacharzewski Adwokat
Szczecin, 71-553 ul. Niemcewicza 37/U1
tel 665785976 ratujbiznes@zacharzewski-legal.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Mateusz Pęczkowski
Szydłowiec, 26-500 Staszica 13/11
tel 666522277 kancelaria@mpeczkowski.pl

Kancelaria Doradztwa Podatkowego Bożena Skrzypecka
Działdowo, 13-200 ul. Marii Skłodowskiej - Curie 35
tel 508597797 bozena.skr@poczta.onet.pl

Konopacka i Stępkowski Law and Legal s.c.
Wrocław, 53-235 ul. Grabiszyńska 210/6
tel 606920641 izabela.konopacka@kslegal.eu

Kancelaria Prawna Kamil Zieliński
Szczecin, 70-240 ul. Narutowicza 11/14
tel 91 8137590/91, 509900751 k.zielinski@doradcyprawni.com

Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Leśna-Duber
Poznań, 61-552 ul. Dolna Wilda 32/5
tel 602662005 kancelaria@mldkancelaria.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Beata Strzyżowska
Poznań, 60-768 ul. Matejki 32/33 lok. 2
tel 601179292 beata.strzyzowska@strzyzowska.com

Kancelaria Radcy Prawnego Robert Targoński
Białystok, 15-424 ul. Lipowa 51/26
tel 604103455 roberttarg@wp.pl

Kancelaria PRORETA Kostrzewska Pieniężny Kowalski Adwokacie i Radcowie Prawni
Szczecin, 70-254 Ul. Łokietka 33/4
tel 692597590 probono@proreta.pl

Kancelaria Radców Prawnych Jurałowicz, Hermann i Wspólnicy Sp. K.
Poznań, 61-763 ul. Wroniecka 18/1
tel 618525854 kancelaria@kjh-legal.com

Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Swaczyński
Grodzisk Mazowiecki, 05-825 ul. Kasprowicza 12
tel 504770860 p.swaczynski@ps-kancelaria.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Stefan Kowalski
Poznań, 60-829 ul. Roosevelta 4/1
tel 693510006 kancelaria@radcakowalski.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Mariana Misztal
Lipsko, 27 - 300 ul. 1 Maja 45
tel 609308527 mmradca@gmail.com

Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztof Pietrzak
Poznań, 61-028 ul. Warszawska 51/2
tel 534916696 kpietrzak@ktplegal.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Piotrowska
Poznań, 60-478 ul. Truskawiecka 11
tel 605181816

Kancelaria Adwokacka Adwokat Adrian Nowitkiewicz
Szczecin, 70 – 231 ul. Gabriela Narutowicza 3/2
tel 696186824 adwokatnowitkiewicz@gmail.com

Kondracki Celej Adwokaci sp. p. z siedzibą Warszawie
Warszawa, 00-336 ul. Kopernika 32/5
tel 221210808 wsparcie@kondrackicelej.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Klaudia Klaudel
Warszawa, 01-307 Ul. Batalionów Chłopskich 87 B lok 67
tel 793188899 klaudia.klaudel@gmail.com

Kancelaria Adwokacka Marcel Marszałek
Warszawa, 00-336 ul. Kopernika 30/508
tel 518645016 kontakt@marcelmarszalek.pl

Kancelaria Dubois i Wspólnicy Kancelaria Adwokacko – Radcowska sp. j.
Warszawa, 00-052 ul. Świętokrzyska 18
tel 228299025 kancelaria@dubois-kancelaria.com

Kancelaria Adwokacka Maryla Mikołajewska
Warszawa, 00-869 ul. Towarowa 35 lok. 50
tel 507959266 maryla_mikolajewska@biznespoczta.pl

Wawruch Kwasek i Partnerzy Kancelaria Radców Prawnych
Kraków, 31-514 Al. płk. W. Beliny-Prażmowskiego 13a/2
tel 732641403, 668113920 kancelaria@wkkancelaria.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat Łukasz Budźko
Białystok, 15-419 ul. Św. Mikołaja 1 lok. 33
tel 502382930 kancelaria.blk@wp.pl

Kancelaria Radców Prawnych s.c. J. Rudzińska, P. Piątkowski, S. Jankiewicz
Toruń, 87-100 ul. Czarnieckiego 14a/4
tel 602761756 kancelaria@kancelaria-radcy.pl

Kijewski Graś Kancelaria Prawna
Warszawa, 00-180 ul. Miła 2
tel 502730606, 22 8563660 biuro@kglegal.pl

Kancelaria Adwokacka Marcina Hołówki
Piaseczno, 05-500 ul. Raszyńska 14 lok. 6
tel 224081010 kancelaria@holowka.com.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat Krzysztof Kawalec
Rzeszów, 35-302 ul. Litewska 12
tel 696164666 k.kawalec@kancelariakawalec.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Adama Toczyskiego
Warszawa 01 – 211 ul. Giełdowa nr 4a lok. 198
tel 502510580 adamtoczyski@gmail.com

Anna Stolorz Doradca Podatkowy
Katowice, 40-012 ul. św. Jana 11/4
tel 691668265 a.stolorz@ekancelariapodatkowa.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat Jacek Jankowski
Wałbrzych, 58-300 Rynek 21/1
tel 884978736 adwokat.jankowski@op.pl

Kancelaria Adwokacka Michał Wyczawski
Poznań, 60-693 ul. Obornicka 245
tel 601363682 kancelaria@wyczawski.com.pl

Kancelaria Adwokacka Tymoteusz Paprocki
Warszawa, 00-819 ul. Złota 71 lok. 4
tel 605339183 kancelaria@tpaprocki.pl

LTA Doradztwo Prawne Dopierała i Wspólnicy spółka komandytowa
Warszawa, 01-524 Al. Wojska Polskiego 11
tel 226215656 kancelaria@lta.pl

act BSWW legal & tax
Warszawa, 00-546 ul. Ks. I. Skorupki 5
tel 224205959 ratujbiznes@actlegal-bsww.com

Kancelaria Adwokacka Michał Ciupa i Partnerzy
Katowice, 40-287 ul. 1 Maja 38/3
tel 32 2503084, 32 7570148 kancelaria@mcp-kancelaria.pl

Staniek & Partners Law for Industry
Wrocław , 50-502 ul. Hubska 52/14
tel 500082734 michal.staniek@staniekandpartners.com

Kancelaria Radcy Prawnego Anna Kołata
Łódź, 91-463 ul. Łagiewnicka 54/56 lok. 4.20
tel 501825782 kancelaria.annakolata@gmail.com

Kancelaria Radcy Prawnego Judyta Górniak
Świebodzice , 58-160 ul. Jeleniogórska 5a
tel 662090572 kancelaria.gorniak@gmail.com

Kancelaria Adwokacka Sławomir Maryon
Wadowice, 34-100 ul. Żwirki i Wigury 8/3
tel 605044259 kancelaria@maryon-adwokat.pl

SMOTER ŁĘCZYŃSKA-SMOTER
Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów spółka partnerska
Szczecin, 70-434 ul. Śląska 31/9
tel 505785896, 501242451 biuro@sllegal.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat Magdalena Niewelt
Zabrze, 41-800 ul. Średnia 3
tel 662969996 kancelaria@adwokatniewelt.pl

Kancelaria Adwokacka Bomerski
Wrocław, 50-075 ul. Krupnicza 13
tel 713075295 kancelaria@bomerski.pl

Kancelaria Adwokacka, Adw. Katarzyna Rogowska-Piwko
Świebodzice, 58-160 ul. Rynek 26
tel - sekretariat@adwokatkrp.pl

Anna Żmijewska Kancelarie Adwokackie
Białystok, 15-095 ul. M. Skłodowskiej-Curie 3/17
tel 85 7447052 , 85 7421224 anna.zmijewska@adwokatura.pl

Małopolski Instytut Studiów Podatkowych Spółka z o.o.
Kraków, 31-046 ul. św. Gertrudy 7/12
tel 606609883 j.zajac-wysocka@misp-modzelewski.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Wysokińska
Warszawa, 00-855 Ul. Grzybowska 43 a lok 105
tel 512531331 adwokat@wysokinska.com

Wilijewicz i Partnerzy adwokaci i radcy prawni
Łódź, 90-302 ul. Wigury 13/4
tel 233233232, 504265820 konrad.wilijewicz@kancelaria-wip.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat Kinga Martuszewska
Rybnik, 44-200 pl. Kopernika 3
tel 884353522 adwokatmartuszewska@gmail.com

Kinga Węgiel Kancelaria Adwokacka
Brzesko, 32-800 ul. Okocimska 2/3
tel 787933251 adwokacibrzesko@gmail.com

Adwokat Marta Jaskułowska - Kancelaria Adwokacka
Zgierz, 95-100 ul. Bazylijska 39L
tel 501393900 kancelaria@jaskulowska.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Jacek Manowiec
Gdynia, 81-404 ul. Świętojańska 134
tel 662075035 J.manowiec@mn-kancelarie.pl

Paweł Szcześniewski i Tomasz Gąciarz
 Radcowie Prawni Spółka partnerska
Szczecin, 70-507 ul. Henryka Pobożnego 14/3
tel 91 8201250, 609557577 szczesniewski@kszg.pl

Jędrych&Partnerzy
Warszawa, 02-304 Al. Jerozolimskie 133/133
tel 22 8220639 , 22 8220637 info@aj-law.pl

Adwokat Łukasz Cymerman Kancelaria Adwokacka
Warszawa, 00-897 Al. Solidarności 119/125 lok. 67
tel 501588561, 22 8886497 lukasz.cymerman@kancelaria-wawa.pl

Kancelaria Adwokacka adw. Wojciech Zwierzchowski
Kielce, 25-333 ul. Hipoteczna 7
tel 500117117 wojciech.zwierzchowski@hipoteczna.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Michał Wojtyniak
Kielce, 25-003 ul. Wspólna 10/3
tel 692802955 m.wojtyniak@wojtyniak-kancelaria.pl

Pawłowscy Kancelaria Prawna
Poznań, 60-822 ul. Juliusza Słowackiego 25/6
tel 61 6460469, 602422021 j.pawlowski@pawlowscy-partners.com

Piotr Konop Kancelaria Radcy Prawnego
Kraków, 30-633 ul. Walerego Sławka 13/82
tel 730101505 biuro@kancelaria-konop.pl

Brillaw Kancelaria Radców Prawnych Mikulski & Partnerzy
Warszawa, 02-972 ul. Adama Branickiego 15 1p.
tel 608388428 kancelaria@brillaw.pl

SLUPINSKA.EU - Kancelaria Radcy Prawnego M. Słupińska-Strysik
Świecie, 86 - 100 ul. Wojska Polskiego 91
tel 509113302 biuro@slupinska.eu

Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Wojcieski
Kalisz, 62-800 ul. Kazimierza Pułaskiego 46
tel 602650936 wojcieski@midar.com.pl

LAWMORE Maciejewicz Jaraczewski sp. k.
Warszawa, 00-580 Al. J.Ch.Szucha 13/15 lok. 1
tel 796681416 biuro@lawmore.pl

Anna Giercarz Kancelaria Prawna
Zielona Góra, 65-461 ul. Orgodowa 6/1
tel 683070757 kancelaria@annagiercarz.pl

Pomoc dla biznesu

Dodany: 30-03-2020

Poniżej zamieszczamy listę wniosków, które już dziś możecie Państwo składać w związku z sytuacją w jakiej znalazła się polska gospodarka.
więcej...
Poniżej zamieszczamy listę wniosków, które już dziś możecie Państwo składać w związku z sytuacją w jakiej znalazła się polska gospodarka.


Bardzo ważna sprawa.  

O wszystkich składanych wnioskach, proszę informować Biuro Izby!

Wraz z Rzecznikiem Przedsiębiorców będziemy prowadzić monitoring w zakresie rozstrzygnięć, które będą zapadały w sprawach wnioskowanych przez przedsiębiorców oraz interweniować w przypadkach stwierdzenia naruszeń praw przedsiębiorców podczas tych postępowań. Rzecznik z mocy prawa ma instrumenty służące do interweniowania w sprawach dotyczących przedsiębiorstw.

Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku PIT/CIT/VAT

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=68496db3-97e3-4b4c-95ee-30f689342392&groupId=3554560

Wniosek o rozłożenie zapłaty podatku PIT/CIT/VAT na raty

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=3af2d964-517e-4ed8-9425-6bfa41ed32a2&groupId=3554560

Wniosek o odroczenie zapłaty zaległości podatkowej w podatku PIT/CIT/VAT

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=68496db3-97e3-4b4c-95ee-30f689342392&groupId=3554560

Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej podatku PIT/CIT/VAT

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=3af2d964-517e-4ed8-9425-6bfa41ed32a2&groupId=3554560

Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej w podatku PIT/CIT/VAT

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=371102d3-5891-4069-875b-7354e4ef1147&groupId=3554560

Wniosek o odroczenie terminu płatności podatków lokalnych

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=68496db3-97e3-4b4c-95ee-30f689342392&groupId=3554560

Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatków lokalnych

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=3af2d964-517e-4ed8-9425-6bfa41ed32a2&groupId=3554560

Wniosek o odroczenie zapłaty zaległości podatkowej w podatkach lokalnych

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=68496db3-97e3-4b4c-95ee-30f689342392&groupId=3554560

Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej w podatkach lokalnych

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=3af2d964-517e-4ed8-9425-6bfa41ed32a2&groupId=3554560

Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej w podatkach lokalnych

https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/c/document_library/get_file?uuid=371102d3-5891-4069-875b-7354e4ef1147&groupId=3554560

Wniosek o zgodę na przekazanie środków zgromadzonych na wskazanym przez podatnika rachunku VAT na inny rachunek

https://zaplecze.biznes.gov.pl/FileManager/read/ZG9jdW1lbnRfYXR0YWNobWVudHMvMzQ5NS9Xbmlvc2VrX29fcHJ6ZWthemFuaWVfX3JvZGtfd196Z3JvbWFkem9ueWNoX25hX3JhY2h1bmt1X1ZBVC5wZGY=

Wniosek o umorzenie należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne

https://www.zus.pl/documents/10182/788036/RSU_edyt/af3c1d05-7a6a-4890-9936-c271bc96da6a

Wniosek o odroczenie terminu płatności składek na ubezpieczenia społeczne

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/uproszczony-wniosek-o-odroczenie-terminu-platnosci-skladek_zawieszenie-splaty-umowy-o-rozlozenie-zadluzenia-na-raty_-zawieszenie-splaty-umowy-o-odroczeniu-terminu-platnosci-skladek-na-3-miesiace/3238683

Wniosek o rozłożenie na raty płatności składek na ubezpieczenia społeczne

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/uproszczony-wniosek-o-odroczenie-terminu-platnosci-skladek_zawieszenie-splaty-umowy-o-rozlozenie-zadluzenia-na-raty_-zawieszenie-splaty-umowy-o-odroczeniu-terminu-platnosci-skladek-na-3-miesiace/3238683

Jeśli będą mieli Państwo dodatkowe pytania lub potrzebę wyjaśnień prosimy o kontakt bezpośrednio z Dyrektorem Biura, Rafałem Szefler tel. 530 003 794 lub mail rafal.szefler@przemysldrzewny.pl


Pismo do Minister Rozwoju Jadwigi Emilewicz o interwencję w Lasach
Państwowych

Dodany: 26-03-2020

Pismo PIGPD do Minister Rozwoju Jadwigi Emilewicz o interwencję w Lasach Państwowych
więcej...
Pismo PIGPD do Minister Rozwoju Jadwigi Emilewicz o interwencję w Lasach Państwowych

Poznań, dn. 25.03.2020r. 

Znak: IG/6/03/2020

 Szanowna Pani
                                                                                                                                                    Jadwiga Emilewicz
                                                                                                                                                  Minister Rozwoju




W naszym piśmie z dnia 13 marca br. (pismo oraz odp. Lasów Państwowych w załączniku), zwracaliśmy się do Dyrektora Generalnego LP Andrzeja Koniecznego z naszymi prośbami,  w sprawie ułatwienia wzajemnej współpracy, w obliczu pierwszych sygnałów załamania produkcji w zakładach drzewnych, a co za tym idzie braku możliwości realizowania umów podpisanych na początku roku.

Dyrekcja Generalna niemal w całości odrzuciła nasze postulaty, twierdząc, że jest za wcześnie aby już dziś decydować o zmianach. W dniu wczorajszym Rzecznik LP Krzysztof Trębski w odpowiedzi na artykuł w Pulsie Biznesu stwierdził, że LP realizują w pełni umowy, przedsiębiorcy kupują drewno, a harmonogramy dostaw można modyfikować.

Jest to zaprzeczenie tego co obecnie dzieje się na rynku drzewnym. Wiele zakładów już stanęło z produkcją np. Stelmet, Meble Forte. Prawie wszystkie zakłady ograniczają produkcję swoich wyrobów, magazyny są, lub też za chwilę będą pełne.

Pani Minister,

W imieniu Polskiej Izby Gospodarczej Przemysłu Drzewnego, Polskiego Komitetu Narodowego EPAL, Stowarzyszenia Przemysłu Tartacznego, prosimy o interwencję w LP w sprawie wydłużenia terminów płatności powyżej trzydziestu dni, maksymalnie do dziewięćdziesięciu, bez naliczania karnych odsetek. Dyrekcja Generalna w swoim piśmie oraz zarządzeniu z dnia 19 marca 2020 roku zgadza się na wydłużenie terminów płatności, ale będzie naliczać odsetki za płatność, która zostanie zrealizowania powyżej terminu trzydziestodniowego. Jest absolutnie niedopuszczalnym aby w obecnej sytuacji dodatkowo karać firmy. 

Przed wielkim problemem stanęły firmy, które do tej pory kupowały drewno na zasadach przedpłaty. Jeżeli firma wystąpi o termin płatności, będzie zmuszona do wprowadzenia gwarancji bankowych, co może zakończyć się całkowitym odstąpieniem od realizowania umowy. Proponujemy wprowadzenie dla tych firm maksymalnego, sześćdziesięciodniowego terminu płatności bez koniecznych gwarancji bankowych. 

Lasy Państwowe jako zabezpieczenie należności żądają np. wspomnianych gwarancji bankowych, które opiewają bardzo często na miliony złotych. W obecnych realiach nie ma możliwości, aby przy wydłużonym terminie płatności (oprócz grożących kar) dodatkowo żądać zwiększonych gwarancji bankowych. To zamrożenie gotówki, która dziś jest tak bardzo potrzebna na bieżącą działalność, jak choćby wypłaty dla pracowników naszych zakładów. 

Kolejną sprawą, którą należy wyjaśnić jest naliczanie kar umownych  w wysokości 10% za rezygnację z zakupu części surowca lub za nie realizowanie harmonogramu odbiorów drewna. Jak zostało wspomniane wyżej, firmy zatrzymują lub ograniczają produkcję. W swoich pismach do Nadleśnictw informowali o braku możliwości odbioru drewna. Występują przypadki, że Nadleśnictwo wystawia karę 40, 70 lub 100  EUR za kilkudniowe opóźnienie w zapłacie faktury, a są przedsiębiorstwa, które mają kilkadziesiąt czy też kilkaset faktur, co dodatkowo i tak komplikuje trudną sytuację finansową danego przedsiębiorcy. 

Według Lasów Państwowych nie ma mowy o wystąpieniu siły wyższej, co - zgodnie z zapisami w umowach - umożliwiałoby rezygnację z całości lub części przedmiotu umowy, bez naliczania kar umownych przez Nadleśnictwa. Byłaby to przynajmniej pewna forma pomocy przedsiębiorstwom drzewnym. To co obecnie dzieje się na rynku drzewnym jest prawdziwym tsunami i z pewnością część firm tego nie przetrzyma. 

Pani Minister,

Wobec powyższego oraz biorąc pod uwagę wszystkie aspekty gospodarcze i finansowe prowadzenia działalności gospodarczej w tak trudnych czasach, liczymy na współpracę oraz znaczący wpływ Ministerstwa Rozwoju na osiągnięcie satysfakcjonujących i dających możliwość przetrwania i dalszego rozwoju przemysłu w miejmy nadzieję niedalekiej przyszłości.


Z poważaniem:

Marek Kubiak – Prezydent PIGPD

Roman Malicki – Prezes PKN EPAL

Longin Graczkowski – Prezes SPT


Obniżona stawka VAT na drewno kominkowe obowiązuje do lipca

Dodany: 25-03-2020

Nowa matryca stawek podatku VAT, która miała obowiązywać od 1. kwietnia br. wejdzie w życie dopiero 1. lipca. Do tego czasu na drewno kominkowe obowiązywać będzie obniżona stawka VAT w wysokości 8%.
więcej...

Nowa matryca stawek podatku VAT, która miała obowiązywać od 1. kwietnia br. wejdzie w życie dopiero 1. lipca. Do tego czasu na drewno kominkowe obowiązywać będzie obniżona stawka VAT w wysokości 8%.                                                                                          Nowelizacja VAT z lipca ubiegłego roku związana jest z uproszczeniem stawek podatku VAT dla różnych grup produktów. Zmiana objęła miedzy innymi drewno opałowe / kominkowe, na które wciąż jeszcze obowiązuje obniżona stawka podatku VAT w wysokości 8%. Nowa matryca likwiduje ten wyjątek i podobnie jak dla innych produktów z drewna, podnosi go do poziomu podstawowego w wysokości 23%.

Nowelizacja miała wejść w życie z dniem 1. kwietnia br. jednak Ministerstwo Finansów poinformowało, że w związku z trudną sytuacją gospodarcza związaną z epidemią koronawirusa, termin obowiązywania ustawy został przesunięty na 1. lipca 2020r.

Minister finansów Tadeusz Kościński przekazał, że ministerstwo chce, by firmy nie musiały martwić się nowymi obowiązkami w tym trudnym dla nich czasie.

W związku z powyższym, do 30. czerwca będą stosowane dotychczasowe przepisy ustawy o VAT i przepisy wykonawcze jej dotyczące. Do tego czasu sprzedaż drewna kominkowego pozostaje objęta stawką VAT równą 8%.                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Źródło: Drewno.pl

Nekrolog Pana Pawła Wojciechowskiego, Pełnomocnika Zarządu EPAL

Dodany: 20-03-2020

Z wielkim smutkiem informujemy o tragicznej śmierci Pana Pawła Wojciechowskiego, Pełnomocnika Zarządu EPAL.
więcej...

Z wielkim smutkiem informujemy o tragicznej śmierci Pana Pawła Wojciechowskiego, Pełnomocnika Zarządu EPAL.

Wielu z nas miało okazję poznać go jako wspaniałego człowieka, profesjonalistę w swojej pracy.


Rodzinie, Przyjaciołom, Zarządowi, Rada PIGPD  składa wyrazy głębokiego współczucia.

Zmiana decyzji Dyrekcji Lasów Państwowych w sprawie sprzedaży
drewna na lata 2020-2021

Dodany: 19-03-2020

Z dniem 19 marca br. Dyrekcja Lasów Państwowych wydała zarządzenie nr 21 dotyczące zmiany decycji w sprawie sprzedaży drewna na lata 2020 – 2021
więcej...

Z dniem 19 marca br. Dyrekcja Lasów Państwowych wydała zarządzenie nr 21 dotyczące zmiany decycji w sprawie sprzedaży drewna na lata 2020 – 2021


Zarządzenie nr 21

Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych

z dnia 19 marca 2020 r.

zmieniające zarządzenie Nr 68 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 12 listopada 2019 roku w sprawie zasad sprzedaży drewna w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe na lata 2020 – 2021

(znak: ZM.800.6.2020)

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach , w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe (zwanego dalej Statutem) – w wykonaniu zadania Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, określonego w § 8 ust. 1 pkt. 5 Statutu ,

zarządzam, co następuje:

§ 1

W zarządzeniu nr 68 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 12 listopada 2019 roku w sprawie zasad sprzedaży drewna w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe na lata 2020–2021 zmienia się treść § 8 ust.8, który otrzymuje brzmienie:

8. Zawierając umowę kupna-sprzedaży w procedurach wymienionych w § 3 ust. 1 pkt a), b) i c) przedsiębiorca, który zabezpieczy w pełni należności przysługujące Skarbowi Państwa może wybrać odroczony termin płatności za zakupione drewno wynoszący: 14 albo 21 albo 30 dni. Termin płatności w procedurach wymienionych w § 3 ust. 1 pkt d) i e) określa regulamin tych procedur.

Za zgodą kierownika jednostki sporządzającej umowę, dopuszcza się przyjęcie innego terminu płatności niż wymienione w zdaniu pierwszym.

W przypadku wydłużenia terminu płatności powyżej 30 dni na wniosek kupującego, złożony po zawarciu umowy, sprzedawcy będą przysługiwać należne odsetki zgodne z aktualnie obowiązującymi uregulowaniami prawnymi w tym zakresie.

§2

Pozostałe przepisy zarządzenia pozostają bez zmian.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Bogusław Piątek

Zastępca Dyrektora Generalnego ds.

Gospodarki Leśnej


1 Art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 6, 148) stanowi, że „Lasami Państwowymi kieruje Dyrektor Generalny przy pomocy dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych.” 2 § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, nadanego zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r; stanowi, że w wykonaniu zadań określonych przez ustawę o lasach oraz przez przepisy wykonawcze do ustawy, a także innych przepisów prawnych Dyrektor Generalny wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące w Lasach Państwowych. 3 § 8 ust.1 pkt 5 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe stanowi, że „Dyrektor Generalny ustala w szczególności zasady sprzedaży przez Lasy Państwowe drewna i innych produktów i usług.”

Komunikat w sprawie aktualnej sytuacji na rynku sprzedaży surowca
drzewnego

Dodany: 18-03-2020

Poniżej zamieszczamy komunikat Lasów Państwowych dotyczący obecnej sytuacji rynkowej. Reszta z naszych postulatów być może znajdzie się w rozwiązaniach rządowych, które najprawdopodobniej dziś zostaną ogłoszone.
więcej...

Poniżej zamieszczamy komunikat Lasów Państwowych dotyczący obecnej sytuacji rynkowej.

Reszta z naszych postulatów być może znajdzie się w rozwiązaniach rządowych, które najprawdopodobniej dziś zostaną ogłoszone.



Warszawa, 17.03.2020 r.

Komunikat w sprawie aktualnej sytuacji na rynku sprzedaży surowca drzewnego

W związku z napływającymi od nabywców drewna informacjami o konieczności ograniczenia zakupów surowca   drzewnego z  uwagi  na  trudności  w  obrocie  i  przepływie  towarów  spowodowanych  wprowadzeniem zagrożenia epidemicznego, kierownictwo Lasów Państwowych z wielką powagą wsłuchuje  się  w  przedmiotowe  oczekiwania  oraz  poszukuje  optymalnych  rozwiązań  dających możliwość współpracy w tym trudnym okresie. Aktualnie rozważane są wszystkie dostępne działania interwencyjne  i  systemowe opierające  się o istniejące podstawy prawne, w szczególności wprost o postanowienia w ramach zawartych umów. W przypadku  zaistnienia  szczególnych przepisów  wprowadzonych  specjalnie  na  czas  zagrożenia epidemicznego będą one również analizowane pod kątem przeniesienia tych rozwiązań na grunt współpracy pomiędzy Lasami Państwowymi, a odbiorcami surowca drzewnego Zgodnie z oczekiwaniami znaczącej części nabywców, aktualnie podstawowym kierunkiem działań mogą  być  korekty  do  ustalonych  harmonogramów.  Ustalenie  nowych  harmonogramów  należy bezpośrednio do stron umowy, przy czym kierownicy jednostek organizacyjnych LP będący stroną umów, wykażą maksymalną dobrą wolę i staranność przy rozpatrzeniu wniosków poszczególnych odbiorców. Dodatkowo informuję, że zgodnie z wcześniej przekazywanymi informacjami, pod koniec miesiąca marca uruchomiona będzie dodatkowa procedura sprzedaży surowca drzewnego w procedurze systemowych    aukcji    internetowych    w    aplikacji    e-drewno w  nadleśnictwach  zgrupowanych w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych w Katowicach, Łodzi, Radomiu, Warszawie i we Wrocławiu. Jednocześnie informuję, że Lasy Państwowe na bieżąco monitorują sytuację na rynku  surowca drzewnego i będą wykorzystywać wszelkie dostępne instrumenty do dostosowania się do tej trudnej sytuacji.

Z upoważnienia Pana Bogusława Piątka, Z-cy Dyrektora Generalnego ds. Gospodarki Leśnej

zatwierdza elektronicznie

Pan Andrzej Ballaun,

Naczelnik Biura Marketingu Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych

Odroczenie składek ZUS w związku z koronowirusem

Dodany: 17-03-2020

Ulgi ZUSu dla przedsiębiorców w związku z koronawirusem
więcej...

Ulgi ZUSu dla przedsiębiorców w związku z koronawirusem

  • odroczenia o 3 miesiące terminu płatności składek za okres od lutego do kwietnia 2020 r.,
  • zawieszenia na 3 miesiące realizacji umowy zawartej z ZUS, w której termin płatności rat bądź składek wyznaczono w okresie od marca do maja 2020 r., i tym samym wydłużenia o 3 miesiące terminu realizacji zawartej umowy.                                                                                                                                                         Więcej informacji na stronie ZUSu

Komunikat PIGPD

Dodany: 16-03-2020

Poniżej zamieszczamy treść pisma, jakie zostało skierowane do Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych Pana Andrzeja Koniecznego.
więcej...

Poniżej zamieszczamy treść pisma, jakie zostało skierowane do Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych Pana Andrzeja Koniecznego.

Na bieżąco jesteśmy w kontakcie z Ministerstwem Rozwoju, do którego zgłaszamy wszelkie ograniczenia związane z produkcją, wysyłką towarów czy też z harmonogramem odbiorów drewna.

Uprzejmie Państwa proszę abyście swoje uwagi, zastrzeżenia zgłaszali do Biura Izby. 

biuro@przemysldrzewny.pl



Baner_IZBY_468x60

Szanowny Panie Dyrektorze,

Obecna sytuacja w Europie i światowych rynkach jest bez precedensu. Kolejne kraje, w ostatnich godzinach uczyniły to Słowacja, Czechy, Austria zamykają granice. W naszym kraju wprowadzony został stan zagrożenia epidemicznego. Polski rząd nie wyklucza podobnego scenariusza.  Już dziś stoją transporty i produkcja przeznaczona na rynek włoski i chiński. Czy dotknie to także inne rynki europejskie, w tym największego naszego odbiorcę, czyli Niemcy?  Na dziś nikt nie zna odpowiedzi.

Stoimy natomiast przed faktem znacznego ograniczania produkcji, być może wraz z rozwijaniem się epidemii, zdarzą się przypadki kwarantanny całych zakładów. Fakt ograniczania produkcji, braku odbiorów zamówionego towaru już dziś dotknął wiele zakładów drzewnych.
W związku z tym zwracamy się do Pana Dyrektora z naszymi postulatami.

1. Prosimy o odstąpienie od wymogu realizacji harmonogramu odbioru drewna , a co za tym idzie nie karanie firm za nie odebrane drewno.

2. Prosimy o wydłużenie terminu płatności z tytułu zakupu surowca do np. 45 dni, przy jednoczesnym utrzymaniu rabatu.

3. Prosimy o aneks  do umów  w miejscach, które dotyczą odbioru surowca, cen i terminów.

4. Brak dodatkowych gwarancji bankowych przy wydłużonym terminie płatności

Liczymy na zrozumienie sytuacji w jakiej znalazły się zakłady drzewne, które w znacznej mierze są zależne od eksportu. Jednocześnie deklarujemy chęć współpracy celem znalezienia najlepszych rozwiązań, które będą mogły zapobiec ogromnym kłopotom, lub przynajmniej zminimalizować straty jakie już w tym momencie odnotowują niektóre firmy.


Z poważaniem:
Marek Kubiak – Prezydent PIGPD

IX Forum Biomasy, Pelletu i Paliw Alternatywnych
wPrzemyśle,Ciepłownictwie i Energetyce.

Dodany: 15-03-2020

W dniach 27 - 28 sierpnia 2020 zespół powermeetings.eu wraz z Grupą Enea w roli Gospodarza Honorowego zaprasza do Białegostoku i udziału w: IX Forum Biomasy, Pelletu i Paliw Alternatywnych w Przemyśle, Ciepłownictwie i Energetyce.
więcej...

W dniach 27 - 28 sierpnia 2020 (jest to nowy termin) zespół powermeetings.eu wraz z Grupą Enea w roli Gospodarza Honorowego zaprasza do Białegostoku i udziału w:

IX Forum Biomasy, Pelletu i Paliw Alternatywnych w Przemyśle, Ciepłownictwie i Energetyce

BIOMASA_9_1980x660 (2)

Czyli kolejnej edycji najważniejszego wiosennego spotkania branży

ODBIORCÓW – DOSTAWCÓW – PRODUCENTÓW biomasy, pelletu i RDF

Patronat Honorowy nad Forum objęło Ministerstwo Aktywów Państwowych oraz Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego.

Dlaczego warto do nas dołączyć?

Jak co roku dwudniowe Forum stwarza doskonałą okazję do spotkań, wymiany doświadczeń i nawiązania nowych relacji biznesowych z najważniejszymi przedstawicielami branży – którzy będą dostępni w jednym miejscu i czasie. Zatem jest ono wydarzeniem typu MUST BE. 

Nasze Forum organizujemy już od 9 lat goszcząc prawie 3 000 uczestników, a obecność szerokiego grona uczestników, którzy są z nami rok rocznie już od pierwszej edycji potwierdza zaufanie do organizacji naszego wydarzenia na wysokim poziomie.

Co zyskasz biorąc udział w Forum?

  • Produkujesz lub dostarczasz surowiec lub biomasę?

Spotkasz swoich obecnych i przyszłych odbiorców

  • Jesteś odbiorcą biomasy i usług?

Spotkasz wielu dostawców i będziesz miał okazję zapoznać się z ich ofertami aby wybrać tą najbardziej dla siebie odpowiednią

  • Dostarczasz technologię?

Poznasz osoby chcące postawić nowe bloki lub zmodernizować swoje zakłady

  • Budujesz nowy blok? Remontujesz lub przebudowujesz stary?

Spotkasz dostawców technologii i usług

Kto weźmie udział?

  • Odbiorcy paliwa (elektrownie, ciepłownie – zawodowe i przemysłowe).
  • Producenci i dostawcy biomasy, pelletu i RDF.
  • Odbiorcy surowca drzewnego z zakładów przetwarzających drewno – producenci mebli, płyt i przemysł celulozowo-papierniczy.
  • Dostawcy nowoczesnych technologii do pozyskiwania, przetwarzania i spalania biomasy, pelletu oraz RDF.
  • Przedstawiciele najważniejszych Ministerstw i urzędów regulujących rynek.
  • Przedstawiciele firm logistycznych i transportowych.
  • Przedstawiciele firm kontrolujących jakość i certyfikujących paliwa.

Co w programie?

  • Najważniejsze aktualności z branży zarówno z kraju jak i z zagranicy
  • Case studies
  • Panele dyskusyjne
  • Kolacja networkingowa
  • Warsztaty
  • Zwiedzanie EC Białystok

Szczegółowy program: https://powermeetings.eu/forum-biomasy/#program

Jesteśmy przekonani, że podczas nadchodzącego Forum podobnie jak w trakcie jego poprzednich edycji stworzymy miejsce do ważnej merytorycznej debaty w gronie specjalistów, tak aby branża biomasy w Polsce mogła się rozwijać i z powodzeniem funkcjonować.

Szczegółowe informacje na temat wydarzenia dostępne są na https://powermeetings.eu/forum-biomasy/

Rejestracji online można dokonać pod linkiem: https://powermeetings.eu/forum-biomasy/#register

Najlepszy networking, wiedza i merytoryka na najwyższym poziomie = Forum Biomasy, Pelletu i RDF powermeetings.eu!

Do zobaczenia w Białymstoku – 27 - 28 sierpnia 2020

Pytania? Zapraszam do kontaktu:

Jolanta Szczepaniak

Manager Działu Industry

powermeetings.eu

tel.:   +48 22 740 67 80

e-mail: Jolanta.Szczepaniak@powermeetings.eu

www.powermeetings.eu

Kongres Biomasy 2020 – wydarzenie z udziałem gości z
Litwy,Białorusi i Ukrainy

Dodany: 13-03-2020

Kongres Biomasy 2020 – wydarzenie z udziałem gości z Litwy, Białorusi i Ukrainy 22 - 23 czerwca 2020r.(to jest nowy termin) w Poznaniu odbędzie się I Kongres Biomasy – Wschodnioeuropejskie Spotkanie Kupców i Dostawców. To zupełnie nowa jakość na branżowym rynku konferencyjnym. Mniej prelekcji – więcej rozmów o biznesie! Swój udział w wydarzeniu potwierdzili już przedstawiciele branży biomasowej z Litwy, Białorusi i Rosji.
więcej...

Kongres Biomasy 2020 – wydarzenie z udziałem gości z Litwy, Białorusi i Ukrainy

Kongres Biomasy Poznan

22 - 23 czerwca 2020r. (przeniesione z 17-18 marca br.) w Poznaniu odbędzie się I Kongres Biomasy – Wschodnioeuropejskie Spotkanie Kupców i Dostawców. To zupełnie nowa jakość na branżowym rynku konferencyjnym. Mniej prelekcji – więcej rozmów o biznesie! Swój udział w wydarzeniu potwierdzili już przedstawiciele branży biomasowej z Litwy, Białorusi i Rosji.

Kongres Biomasy organizowany jest przez spółkę Biomass Media Group, wydawcę miesięcznika „Magazyn Biomasa”. – Proponujemy zupełnie nową formułę spotkania dla przedsiębiorców z branży biomasowej. Stawiamy na relacje biznesowe i konkretną, fachową wiedzę – mówi Maciej Roik, prezes zarządu BMG.

Kongres Biomasy 2020 – program

– Biomass to business – to hasło konferencji i punkt wyjścia do stworzenia programu wydarzenia. Proponujemy praktyczną wiedzę. Mniej prelekcji, więcej rozmów o biznesie – tłumaczy Maciej Roik. – Od ponad 5 lat piszemy o polskiej i europejskiej branży biomasy. Wiemy co interesuje krajowych producentów, przetwórców i dostawców surowca, a potencjał rynków wschodnich jest jedną z tych rzeczy – mówi prezes BMG.

ZAREJESTRUJ SIĘ NA KONGRES BIOMASY 

W programie wydarzenia:

  • jak kupić biomasę z Litwy, Białorusi i Ukrainy,
  • modele sprzedaży biomasy do krajów Europy Zachodniej,
  • krajowy rynek – perspektywy rozwoju,
  • ciepłownictwo czy energetyka zawodowa – gdzie jest miejsce polskiej biomasy?
  • plantacje energetyczne – to się opłaca
  • warsztaty branżowe z dokumentacji pochodzenia biomasy

Goście z Europy Wschodniej i Zachodniej

W marcowym spotkaniu udział wezmą przedsiębiorcy z Litwy, Białorusi, Ukrainy i Rosji. Kraje te od wielu lat stanowią zaplecze surowcowe dla polskich firm dostarczających biomasę do energetyki zawodowej. Z kolei Polska jest dla nich interesujących rynkiem zbytu. Wśród gości Kongresu Biomasy będą m.in przedstawiciele Baltpool – litewskiej internetowej giełdy biomasy, która szuka partnerów handlowych w Polsce. Na zaproszenie Biomass Media Group w Poznaniu pojawią się także reprezentanci białoruskiego przedsiębiorstwa Bellesexport, Białoruskiej Uniwersalnej Giełdy Towarowej (BUCE) oraz przedsiębiorstwa Peltrade. – Spodziewamy się także traderów biomasowych z Europy Zachodniej. Tam działają obecnie największe bloki biomasowe Drax (Wielka Brytania) i Avedore (Dania). Dla krajowych producentów biomasy to także interesujący kierunek handlowy – mówi Maciej Roik.

UWAGA – DLA CZŁONKÓW PIGPD 10% RABATU NA UDZIAŁ W KONFERENCJI

Biznes i praktyczna wiedza

Kongres Biomasy to wydarzenie adresowane do:

  • krajowych producentów i przetwórców biomasy, 
  • kupców biomasy z ciepłowni oraz grup energetycznych, 
  • zakładów przetwarzających drewno, 
  • przedsiębiorstw zainteresowanych kogeneracją biomasową czy przemysłu celulozowo – papierniczego. 

Wśród uczestników konferencji będą także dostawcy technologii do pozyskiwania, przetwarzania i spalania biomasy, traderzy biomasowi oraz przedstawiciele polskich i zagranicznych stowarzyszeń branżowych.

Konkretny wymiar biznesowy zapewni unikalna formułą B2B, dzięki której każdy uczestnik konferencji będzie miał możliwość spotkać się z przedstawicielami wybranych firm. – Zorganizujemy networking czyli serię krótkich spotkań, tzw. speed – dating, który pozwoli na bezpośrednie z wybraną firmą – mówi Maciej Roik.

Ale Kongres Biomasy to także solidna dawka konkretnej wiedzy – m.in. w jaki sposób dokumentować pochodzenie biomasy. Temu zagadnieniu będą poświęcone warsztaty branżowe prowadzone przez firmę Biocontrol, która specjalizuje się w uwierzytelnianiu biomasy.

Jesteś zainteresowany wystąpieniem podczas Kongresu? Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się: maciej.roik@magazynbiomasa.pl, +48 507 786 173 

Zmiany terminów targów i wydarzeń w roku 2020

Dodany: 13-03-2020

W związku w związku z pogarszającą się sytuacją epidemiologiczną w kraju i zagranicą, poinformowano o przełożeniu kolejnych targów i wydarzeń z branży drzewnej.
więcej...

W związku w związku z pogarszającą się sytuacją epidemiologiczną w kraju i zagranicą, poinformowano o przełożeniu kolejnych targów i wydarzeń z branży drzewnej.  

Przełożone wydarzenia na inny termin w roku 2020r.:

W tym roku nie odbędą się następujące targi:

Pakiet osłonowy dla firm w związku z koronawirusem

Dodany: 11-03-2020

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa Ministerstwo Rozwoju przygotuje projekt specustawy w tej sprawie.
więcej...

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa Ministerstwo Rozwoju przygotuje projekt specustawy w tej sprawie.

pakiet oslonowy 2 (1)

  • Ulgi w należnościach, w tym udogodnienia w płatnościach podatków i składek ZUS;
  • instrumenty na rzecz poprawy płynności finansowej firm, w tym wsparcie gwarancyjne oraz dopłaty do kredytów;
  • ochronę i wsparcie rynku pracy, m.in. rozwiązania dla firm zmuszonych do przestojów – zawiera pakiet osłonowy dla przedsiębiorców

Pakiet osłonowy

Projekt pakietu osłonowego dla przedsiębiorców będzie zawierał propozycje zmian legislacyjnych. Mają one poprawić sytuację przedsiębiorców m.in. poprzez:  

  • Ulgi w należnościach, w tym udogodnienia w płatnościach podatków i składek ZUS 
  • Poprawę płynności finansowej firm -  instrumenty finansowe dla firm, w tym wsparcie gwarancyjne oraz dopłaty do kredytów 
  • Ochronę i wsparcie rynku pracy, m.in. rozwiązania dla firm zmuszonych do przestojów.    

Wymaga to m.in. nowelizacji ustaw dotyczących: VAT, udzielania pomocy publicznej w tym pomocy de minimis, wsparcia BGK, szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy. 

Odroczenia w płatnościach 

 ułatwianie rozliczenia VAT – przesunięcie wejścia w życie z 01.04. 2020 na 01.07.2020 r. nowego JPK

  • ułatwienia w split payment, 
  • przesunięcie z 01.04 na 01.07.2020 r. terminu obowiązku wpisywania się firm do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (ustawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy)  
  • wcześniejsze zwroty VAT, 
  • ułatwienia zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej, 
  • zaliczenie do kosztów podatkowych wydatków związanych z anulowaniem wycieczek w stosunku do branż dotkniętych skutkami kryzysu, 
  • zniesienie opłaty prolongacyjnej,
  • zmiana schematu pomocy publicznej, rozszerzenie dla MŚP i dużych firm.

Poprawa płynności finansowej 

  • odliczenie „wstecz” straty od dochodu (tj. straty z 2020 od 2019) - stratę poniesioną z działalności gospodarczej w danym roku możemy odjąć od dochodu osiągniętego w ciągu następnych pięciu lat
  • wsparcie gwarancyjne oraz dopłaty do kredytów – działania BGK 
  • udzielanie pomocy w ramach pomocy de minimis. Obecnie kwota udzielanych przez BGK gwarancji de minimis nie może stanowić więcej niż 60% kwoty kredytu i przekroczyć kwoty 3,5 mln zł (jednostkowa gwarancja) – postulat zwiększenia gwarancji do 80% kwoty kredytu.
  • dopłaty do oprocentowania kredytów  -poprzez rozszerzenie zakresu funduszu klęskowego o epidemię.

Ochrona i wsparcie rynku pracy

Zaproponujemy nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy. Chcemy ułatwień dla przedsiębiorców, którzy znajdują się w kryzysie. Postulujemy skrócenie - z 6 do 3 miesięcy – okresu kryzysu, który uprawnia do objęcia wsparciem. Przy czym kryzys oznacza spadek obrotów gospodarczych, sprzedaży towarów lub usług o 15%.

W przypadku przestoju, pracownikom takiego przedsiębiorcy, przysługiwałoby:

  • świadczenie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych do wysokości 100% zasiłku dla bezrobotnych (823,60 zł) zwiększone o kwotę składek na ubezpieczenia społeczne
  • oraz wynagrodzenie finansowane ze środków przedsiębiorcy w łącznej wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Zasiłki chorobowe i opiekuńcze

Przedsiębiorca z ubezpieczeniem chorobowym, który w związku z koronawirusem nie może wykonywać działalności gospodarczej, otrzyma z ZUS zasiłek chorobowy na ogólnych zasadach, tj. jeżeli otrzyma zwolnienie lekarskie albo decyzję państwowego inspektora sanitarnego o kwarantannie lub izolacji.

Przedsiębiorca otrzyma także zasiłek opiekuńczy, jeśli sprawuje osobistą opiekę nad chorym dzieckiem lub innym członkiem rodziny (zwolnienie lekarskie), dzieckiem objętym izolacją lub kwarantanną (decyzja sanepidu), albo dzieckiem do lat 8 w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły (oświadczenie ubezpieczonego).

Jeśli nieprzewidziane zamknięcie placówki jest związane z koronawirusem, przyjęta specustawa przewiduje dodatkowy zasiłek opiekuńczy za okres nie dłuższy niż 14 dni z tego tytułu.

ZUS – obecnie dostępne ulgi w spłacie lub umorzenia należności z tytułu składek 

Przepisy prawa oraz działania ZUS wspierają przedsiębiorców w obliczu ewentualnych trudności w prowadzeniu działalności gospodarczej na kilka sposobów. 

Przedsiębiorcy, których dotykają opóźnienia lub brak realizacji dostaw, zatory płatnicze, absencja pracowników związane ze wzrostem zachorowalności lub czynnościami mającymi na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa obywateli, mogą liczyć na pomoc ZUS: odroczenie terminu płatności składek, układ ratalny, umorzenie należności.

Odroczenie terminu płatności składek – jeśli przedsiębiorca ma problem z opłaceniem w ustawowym terminie składek bieżących lub przyszłych, których termin płatności jeszcze nie upłynął. Przedsiębiorca nie zapłaci wtedy odsetek za zwłokę, a jedynie opłatę prolongacyjną.

Układ ratalny – jeśli przedsiębiorca ma zadłużenie z tytułu składek i nie może go spłacić jednorazowo, może złożyć wniosek o rozłożenie spłaty zadłużenia na raty. Przedsiębiorca nie zapłaci wtedy odsetek za zwłokę, a jedynie opłatę prolongacyjną. Po podpisaniu układu ewentualne postępowanie egzekucyjne zostaje zawieszone.

Umorzenie należności – jeśli przedsiębiorca poniósł straty materialne w wyniku nadzwyczajnego zdarzenia, które powoduje, że opłacenie należności z tytułu składek mogłoby pozbawić go możliwości dalszego prowadzenia działalności. Umorzeniu podlegają wyłącznie należności z tytułu składek za siebie. Umorzone składki i okres nie będą się liczyć przy ustalaniu prawa do świadczeń.

W placówkach ZUS działają doradcy ds. ulg i umorzeń. Udzielają oni informacji oraz pomagają skompletować i wypełnić dokumenty. Z doradcą można porozmawiać telefonicznie lub umówić się na spotkanie.

Źródło i Foto: Serwis Rzeczypospolitej Polskiej

Rozpoczęcie cyklu konferencji - pellet najlepszą alternatywą dla
węgla

Dodany: 11-03-2020

Dziś tj. 11 marca, rozpoczynamy cykl konferencji dotyczących OZE.
więcej...

Dziś tj. 11 marca, rozpoczynamy w Lublinie, cykl konferencji dotyczących OZE. 

OZE

Konferencje skierowane są do lokalnych samorządów, dyrektorów, prezesów, kierowników firm, urzędów, szpitali itp. Będziemy przekonywać, że pellet jest najlepszą alternatywą dla węgla.

Pokażemy badania, analizy zaprezentowane będą kotły do spalania pelletu, techniki monitoringu powietrza. Spotkania zaplanowane są w całej Polsce, dwa razy w miesiącu.

Partnerami wydarzenia są : Barlinek, Rakoczy-producent kotów, Atut-monitoring powietrza oraz Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego. 

Nowe terminy targów i wydarzeń w roku 2020

Dodany: 10-03-2020

Nowe terminy targów z i wydarzeń z branży drzewnej.
więcej...

Nowe terminy targów i wydarzeń z branży drzewnej.  

Przełożone wydarzenia na inny termin w roku 2020r.:

W tym roku nie odbędą się następujące targi:

Wybrany nowy Prezes Grupy MTP

Dodany: 04-03-2020

Rada Nadzorcza Międzynarodowych Targów Poznańskich podjęła 4 marca uchwałę o powierzeniu Tomaszowi Kobierskiemu funkcji prezesa zarządu Grupy MTP.
więcej...

Rada Nadzorcza Międzynarodowych Targów Poznańskich podjęła 4 marca uchwałę o powierzeniu Tomaszowi Kobierskiemu funkcji prezesa zarządu Grupy MTP.

Gratulujemy i życzymy wielu sukcesów!

tomasz-kobierski_grupa-mtp

Zdjęcie: Grupa MTP